Co robimy?
Tłumaczymy Klientom zawiłości przepisów o płatnościach i odsetkach w transakcjach handlowych. Badamy polityki płatnicze i inne dokumenty Klientów pod kątem ryzyka powstawania niedozwolonych zatorów płatniczych. W razie potrzeby, proponujemy wdrożenie odpowiednich zmian, niezbędnych do zminimalizowania ryzyka kary nakładanej przez UOKiK.
Przychodzimy z pomocą w sytuacji, gdy UOKiK wystosuje tzw. „list ostrzegawczy” (wystąpienie). Zazwyczaj jest to ostatni moment, żeby wprowadzić konieczne zmiany w polityce płatniczej przedsiębiorcy i ustrzec się wszczęcia oficjalnego postępowania przez UOKiK i nałożenia kary administracyjnej. W takich sytuacjach trzeba działać szybko i intensywnie – posiadamy wyspecjalizowany zespół przygotowany do takich działań.
Zapewniamy Klientom kompleksową obsługę w przypadku wszczęcia postępowania przez UOKiK. Pozostajemy w stałym kontakcie z Klientem i Urzędem. Przygotowujemy odpowiedzi na wezwania UOKiK, a w razie potrzeby uzyskujemy przedłużenie terminów na przygotowanie odpowiedzi i zebranie danych finansowych przez Klienta. Wspieramy przedsiębiorców w zebraniu danych na temat transakcji handlowych z okresu objętego postępowaniem i ich przedstawieniu w formie wymaganej przez Urząd.
Działamy również prewencyjnie, zanim danym podmiotem zainteresuje się UOKiK. Prowadzimy szkolenia w przystępny sposób wyjaśniając zawiłości ustawy dotyczącej zatorów płatniczych, skupiając się na najważniejszych elementach z punktu widzenia przedsiębiorcy oraz potencjalnego postępowania UOKiK.

