Sygnaliści

Sygnaliści (ang. whistleblowers), to osoby które zgłaszają naruszenia prawa lub standardów obowiązujących w danej organizacji.

Obecnie wszyscy pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 osób (a także niektóre mniejsze organizacje) mają obowiązek wdrożenia wewnętrznych procedur regulujących zasady zgłaszania naruszeń przez sygnalistów oraz określenia zakresu ochrony przysługującej tym osobom.

Co robimy?

Pomagamy przedsiębiorcom wprowadzić wewnętrzne procedury dotyczące organizacji systemu zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów, a także regulujące sposób postępowania z dokonanymi zgłoszeniami. 

Doradzamy przy wyborze kanału dedykowanego do zgłoszeń optymalnego dla danej organizacji. Podpowiadamy praktyczne rozwiązania pomagające w zarządzaniu tym kanałem. 

Przygotowujemy pełną dokumentację wymaganą przepisami prawa. Nadzorujemy właściwe jej wdrożenie wspierając klienta m.in. w toku konsultacji z reprezentantami pracowników. 

W przypadku podmiotów będących częścią większej grupy kapitałowej pomagamy zaadaptować globalne polityki dotyczące sygnalistów do lokalnych warunków. Doradzamy jak zorganizować grupowy system zgłaszania naruszeń tak, aby był zgodny z polskimi przepisami. 

Pełnimy funkcję zewnętrznego eksperta, do którego Klient może zwrócić się w razie zgłoszenia naruszenia przez sygnalistę. Wspieramy w zbierania materiału dowodowego. Pomagamy w dokonaniu właściwej oceny zgłoszenia. Sugerujemy możliwe działania następcze, których podjęcie jest konieczne w wyniku zgłoszenia. 

Kompleksowo doradzamy pracodawcom w jaki sposób zapewnić sygnalistom należytą ochronę przed działaniami odwetowymi, a także występujemy w imieniu pracodawców we wszelkich postępowaniach dotyczących zarzutów stosowania niedozwolonych działań represyjnych. 

Zapraszamy do kontaktu

ul. Świętego Mikołaja 81,
50-126 Wrocław