Co robimy?
Organizacje decydujące się stworzyć centrum usług wspólnych szybko zdają sobie sprawę, że działalność w tym obszarze znacząco różni się od ich „core business”. Inne są w szczególności wyzwania operacyjne, przedmiot świadczonych usług, profil pracowników i ich oczekiwania. Również kwestie prawne wymagają specyficznego podejścia, które może zapewnić jedynie doradca z dużym doświadczeniem w sektorze – taki jak Wiewiórski Legal.
Podstawowym zasobem przedsiębiorców z sektora nowoczesnych usług biznesowych są ludzie, czy też „talenty” jak nazywamy kandydatów i pracowników. Dlatego w ramach usług dla sektora BPO/SSC rozwinęliśmy przede wszystkim specjalizacje związane z zasobami ludzkimi – prawo pracy, international mobility, ochronę danych osobowych i ESG.
Zapewniamy też kompleksowe doradztwo prawne we wszystkich innych aspektach związanych z funkcjonowaniem centrów usług. Doradzamy na etapie podejmowania decyzji inwestycyjnej, pomagamy rozwinąć centrum, a następnie doradzamy w sprawach bieżących. Wiewiórski Legal to „one stop shop” w doradztwie prawnym dla sektora BPO/SSC.
Obsługujemy centra usług wspólnych realizujące różnorodne procesy, centra outsourcingowe, IT delivery i centra R&D. Klienci Wiewiórski Legal, którzy utworzyli centra usług w Polsce pochodzą z sektora lotniczego, produkcyjnego, usług finansowych, IT, branży kreatywnej, konsultingu, farmacji, sektora biotechnologicznego oraz wielu innych.
Nasi prawnicy to uznani w Polsce eksperci w dziedzinie centrów usług, od wielu lat jesteśmy partnerem merytorycznym największych organizacji branżowych zrzeszających podmioty z tego sektora.
Pełne wsparcie podczas procesu wyboru lokalizacji dla centrum usług i uzyskania pomocy publicznej.
Kompleksowe wsparcie działów People & Culture centrów usług w zakresie prawa pracy i spraw pracowniczych.
Legalizacja pracy i pobytu cudzoziemców w Polsce oraz usługi w zakresie international mobility.
Kompleksowe doradztwo dla centrów usług w zakresie danych osobowych.
Pełne wsparcie korporacyjne na etapie tworzenia centrum oraz usługi sekretariatu korporacyjnego na etapie działalności operacyjnej.
Audyty i szkolenia co do zgodności prawnej we wszystkich obszarach działalności centrów.
Wsparcie działów zakupów centrów usług, w tym opracowanie wzorów dokumentów zakupowych dostosowanych do specyfiki działalności centrum.
Przygotowanie umów na świadczenie usług przez centrum, w tym umów wewnątrzgrupowych, SLA, SOW.

